My high school year in Missouri Valley, Iowa

halloween en thanksgiving

hoi iedereen!

het is alweer veel te lang geleden dat ik me laste blog heb gepost. Ik heb imiddels al weer heel veel leuke amerikaanse dingen meegemaakt!

31 oktober was het halloween, 2 weken er voor waren alle huizen al versierd Met pompoenen en enge griezelige dingen, super gaaf om te zien. De dag begon erg vroeg want een meisje van ons xc team had het gemaakt naar state! Die hebben we die ochtend dus aangemiedigd. Daarna zouden we eigenlijk gewoon wat griezelfilms kijken met vriendinnen, maar last minute besloten we om toch maar te gaan trick or treaten! Om mij te laten zien hoe dat is.(: omdat we geen tijd mee hadden om een costuum of iets te halen besloten we om als geesten te gaan, laken over onze kop en 2 gaten dr in. Helaas leek het meer op de kkk dan op een geest.. Dus maar heel groot achterop gezet dat we geest waren hahaha. Iedereen een plastic zak in de hand en daar gingen we dan, aanbellen en heel lief zeggen: trick or treaaaat. En nee je jrijgt bij elk huis niet 1 snoepje, maar gelijk een hele hand vol. dus na 8 huizen hadden wij onze buit al binnen en gingen we bij iemand thuis chillen. Best wel geinig om een keer mee te maken!

2 weken geleden moest ik er aan geloven.. Het hardloop seizoen was over en aimée is begonnen met basketball. De eerste practice wist ik niet zeker wat ik er van moest verwachten, want met gym op school in nederland haatte ik basketball altijd. Maar eigenlijk vind ik het nog leuk ook! volgende week heb ik me eerste wedstrijd dus ben heel benieuwd hoe dat is, maar de practice is best leuk! Maar ik had nooit verwacht dat basketball zo moeilijk kon zijn. Er zijn zo veel plays en posities en whatever, erg verwarrend soms. maar ik heb nog 3 maand om het te leren!

gisteren was het thanksgiving in Amerika, iets met dankbaar zijn en veel eten. Om 8 uur s ochtends ging me wekker al af om te beginnen met koken. Het is echt allemaal typisch amerikaans eten; turkey, ham, corn, mashed patatoes en gravy, rolls en nog veel meer. ohja, en 5 taarten, want wat is thanksgiving zonder pie. Na heel wat uren koken en hoi zeggen tegen familie konden we om 2u smiddags toch echt aanschuiven. 2 uur lang bunkeren en daarna heerlijk een dutje doen, jaaa daar kan ik wel aan wennen. (: avond eten was niet nodig want heel de dag door zat ik nog vol van al dat eten. Tegen 8 uur zijn we nog naar walmart gedaan want: blackfriday shoppen! Normaal op blackfriday zijn alle winkels stampers vol door alle sales, maar nu was er niet veel te doen ivm het weer. (Lees: veel regen en daarna vorst dus overal ijs) al met al was het dus een geslaagde dag. (:

verder was november weer een gewone maand, en ik kan niet wachten om een amerikaanse kerst mee te maken. Iedereen in nederland vast een leuke sinterklaas gewenst!

Groetjes

Reacties

Reacties

Stephanie

Super gaaf om die typisch Amerikaanse feestdagen mee te maken!
Kan me voorstellen dat je uitkijkt naar de kerst..stiekem een beetje jaloers hihi.
Meid geniet met volle teugen!

Liefs van ons allemaal

Manette

Wat maak jij voor ons Nederlanders bijzondere dingen mee,ik zie nu opeens overal Black Friday staan,had er nog nooit van gehoord!Vind het ook heel grappig dat jij al moeite hebt met sommige nederlandse woordjes ha ha!Dat word nog wat!Hoorde alleen vanmiddag van je mam,dat je de arretjescake toch niet had gemaakt!!!Maar als ik lees hoeveel voedsel jullie al hadden.Ik hoorde dat jij waarschijnlijk naar San Fransisco moet voor je paspoort,dat is niet verkeerd wat een prachtige stad bofkont!Alvast heel veel plezier met de kerstdagen zal wel weer een mooi blog worden! liefs xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active