My high school year in Missouri Valley, Iowa

1/11 maanden

Heyy!

ik ben hier alweer een maand en wat is het gaaaf! Alles is echt super erg wennen en heel erg anders, maar op een leuke manier.

mijn gastouders zijn echt heel lief! Ze doen er alles aan op mij deel van het gezin te maken. Zo hang ik bijvoorbeeld al aan de muur bij alle familie fotos samen met me super schattige nichtje.

wat ik vooral nu begin te merken is alle verschillen tussen amerika/mijn gastgezin en mijn leven in nederland. als we hier naar de supermarkt gaan zijn we zn beetje de hele dag al kwijt, omdat me gastgezin uren kan rondlopen in de walmart en we lunchen in de stad en dan nog even snel hier en daar naar toe, dus dan ben je de hele middag alweer kwijt. Wat ik ook heel opvallend vind is dat ze hier super veel kunnen eten, maar ook lunch kunnen eten om 2uur en om half 9 s avonds pas avond eten zonder dood te gaan van de honger, of het feit dat niemand hier met een mes eet hahah.

deze weken hebben we veel leuke dingen gedaan, we hebben tripjes gemaakt naar de beste dierentuin van de wereld en zijn een weekendje weg geweest naar lake ozark, in missouri.

Uncle Dan woont aan het meer dus daar hadden we het weekend doorgebracht. Hij had 2 jetski's en een boot dus dat was natuurlijk lachen. Het was mijn eerste keer ooit dat ik bij iemand op de jetski zat, maar ik vond het gewledig. Het meer was suuuuper groot en er waren bijna geen boten op het water omdat wij er maandag en dinsdag ook nog waren.

Verder zit ik nu bij het cross country team, dat is hardlopen. Maandag t/m vrijdag elke ochtend vroeg op om zn 5 tot 7 km te gaan hardlopen.. iedereen die cross country doet als sport is echt super snel, dus ik huppel er achter aan want ik benniet zn snelle renner hahah ('; maar gelukkig merk ik al wel dat het steeds beter gaat en ik steeds sneller word! Dus dat is positief! we zijn met 7 meisjes dus het is een kleine groep, maar erg gezellig, echt hele leuke mensen! 1 september heb ik al mijn eerste 'meet' (wedstrijd) daar hardloop je 5km. En vanaf dan heb ik elke week wel een wedstrijd tot aan eind oktober. Erg zwaar, maar heb er super super veel zin in!

Vandaag ben ik naar school gegaan en heb ik al me vakken gekozen. American gouverment, American history, wiskunde, biologie(de forenische kant, wat dus erg goed past bij me vervolg studie), behavior science, weight training(om alle mc donalds er af te trainen), engelse literatuur;waar we alleen maar boeken lezen en het laatste uur zal ik huiswerk uur hebben, zodat ik thuis geen huiswerk hoef te doen. Me school begint 31 aug, dus kan nog 2 weken genieten van de vakantie (: de lessen zullen elke dag om 8:10 brginnen en ben klaar om 3:25 daarna meteen door naar cross country training tot een uurtje of 6, en zo zal ongeveer al mn schooldagen zijn hahah.

deze week ga ik al mn school spullen halen en dan ben ik helemaal klaar voor school. Me volgende blog zal ik schrijven na me eerste school week denk ik (:

groetjes, aimée

Reacties

Reacties

Inge

Gaaf Aimee, wat een prachtige tijd wordt dat. Super dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan en heel veel succes met je crosscountry en school.
Liefs Inge

Ingrid Zwier

Gaat super dus......geweldig! Lekker dat hardlopen, hoef je ook niet bang te zijn dat je tien kilo zwaarder terugkomt. Succes verder???? Ingrid

Jasper snijders

Lijkt me super vet daar, alleen straks hele lange dagen, hoe is je engels nu dan?

Aimée

Dankjewel! Ik hoop inderdaad dat hardlopen helpt tegen al het eten hahaha (;

Me engels is nog steeds bagger jasper (; maar gaat al wel wat beter dan in het begin. Ik kom dr wel ooit hahah

Lucy

Hey aimee, wat een geweldige tijd heb jij daar!!!:)
Wij genieten met je mee, ondertussen vangen wij je arme ouders wel op (lege nest syndrome)

Lucy

Genieten er maar goed van Aimee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active