My high school year in Missouri Valley, Iowa

HOMECOMING

hey guys!

ik heb nu al weer 4 weken school achter de rug en nog steeds vind ik het geweldig haha. Als ik eerlijk ben heb ik geen idee wat ik in deze maand allemaal heb gedaan. Maar ik weet wel dat ik hier echt mijn plekje begin te krijgen. Ik heb echt de beste vrienden die je je kan wensen, en natuurlijke het leukste gastgezin.(:

langzamerhand begin ik ook te merken dat ik in een amerikaan verander, ik heb nu al 2 oversized grote t shirts, een oversized sweater én een oversized joggingbroek, en ik begin er langzaam aan te denken om die mega joggingbroek ook gewoon aan te doen naar school. Want ja, in joggingbroek naar school, wie wil dat eigenlijk niet?(: Als ik niet met het thuisfront app en allemaal met amerikanen ben, begin ik toch ook langzaam te merken dat ik engels begin te praten in mezelf en dat is best appart.

De laatste maand heb ik de echte amerikaanse school spirit beleefd, met natuurlijk football games, maar ook volleybal games. En eerlijk gezegt, een volleybal game kijken is nog veel leuker dan football! Bij volleybal merk je pas écht de school spirit hahaha. Veel gezing gejuich en geschreeuw.

2 weken terug zijn we weer naar the lake op ozark geweest omdat 'mijn nicht' ging trouwen. Ik kreeg het gevoel dat ik in spanje was, het was in de avond op een heuvel, zonnetje, riviertje in het dal, 'spaans' uitziende winery, buiten stonden van die witte klap stoeltjes, er hingen witte doeken en veel lichtjes. Het zag er super gaaf uit! Maar nu het aller gaafste, iedereen die mij een beetje kent weet dat ik onwijs hou van mijn all stars, guess what, de bruid droeg all stars, wat stoer! ze had een beetje de jaren 50/60 stijl, super vet!

eenmaal thuis van de wedding kwam ik de berging binnen en oooveral lagen ballonnen op de grond, slingers aan de deur. En er lag een bord waarop stond: 'homecoming?' met mijn lievelings chocolade repen(: maarja, ik kijken en zoeken naar een naam wie dit had kunnen doen, was diegene zijn naam vergeten er bij te zetten... Mijn gastmoeder wist er blijkbaar heel het weekend al vanaf en zei stuurde snel een berichtje naar hem dat hij mij moest appen hahaha. Dus na heel wat verwarrinf was ik er achter wie mij had gevraagd naar homecoming haha.

Een week later begon het dan ook echt, homecoming week. Heel kort: het is een week waarin iedereen verkleed naar school gaat en er onwijs veel schoolspirit is, elke dag een ander thema. We begonnen maandag met hoedjes en zonnebrillen. Na het 1e uur hadden we een game: the fear factor. van elkee grade deden er mensen mee, wie het het eerste op had kreeg de puunten: een hele beker citroen/limoen sap, tofu met de meest scherpe peper, sprinkhanen en een bord met slagroom met allemaal wormen waar je 1 snoepje uit moest zien te halen met je mond, lachen en onwijs gaaf! Gelukkig deed ik niet mee hahaah. Dinsdag was het black out, iedereen in het zwart naar school, het spel dat we die dag hadden: russian egg roulet. 4 eieren, 3 gekookt en 1 rauw. 4 mensen wie het ei op hun hoofd kapot moesten tikken hahahaha. Gore bende. Woensdag was het beach/hawai thema en hadden we gewoon een quiz, donderdag pyama dag, wat ONWIJS fijn was om gewoon in je pyama naar school te gaan hahaha. elke avond na school heb ik samen met een vrienden tot laat in de avond cheers geoefend want vrijdag hadden we een pep rally! Dat zou mijn eerste keer cheer worden, tot aan woensdag kende ik ongeveer 10 cheers en de helft van de school song. dus donderdag avond kwam er tochh wel een beetje stress bij kijken.. Ik moest in totaal 30 cheers kennen, 20 cheers, een schoolsong én een box schilderen om op te staan als cheerleader. Wat een drukte en stress was dat, maar om donderdag avond 11:30pm had ik toch wel mooi alles voor elkaar. Vrijdag waas het spirit day, schoolkleuren aan, maar omdat ik een cheerleader ben moest ik een jersey( het shirt wat de jongens aan hebben met football) aan. Natuurlijk VEEEELSTE groot, maar dat nam de pret niet weg haha. We hadden les tot 1uur en toen moest ik er toch echt aan geloven. De pep rally. Iedereen verzamelde in de gymzaal, toe iedereen binnen was gingen de lichten uit en kwamen alle football boys binnen gerend en hadden ze een soort van spirit speech. Daarna moesten wij de schoolsong cheren, ik wist natuurlijk niet dat we dit samen deden met de school band, dus iedereen begon te dansen en ik wist niet dat we al begonnen waren dus hele flob hahaha. Eerste keer cheeren mislukt. Maakt niet uit, want ik kreeg nog een kans midden in de pep rally. Er waren allerlij dingen gaande, de learen in wc papier wikkelen, speech, veel geschreeuw en plezier. We moesten ook cheerleaden met meisjes van ongeveer 6/7 jaar. SCHATTIGGGG. Dit keer ging het gelukkig wel goed hahahaha. Na 2u in de gymzaal was de pep rally dan ook echt over.

Na school hadden wij, als enigste sport offcourse, nog wel training, daarna snel naar huis en met vriendinnen klaar gemaakt voor de footballgame! Dit was mijn alle eerste game die ik mocht cheerleaden, cooll! Liam haalde mij op om samen naar de football game te rijden, en in wat voor auto mij god wat cool! (Op mijn fb staat wel een foto hihi) het cheerleaden ging super goed en was echt een super ervaring om mee te maken! Na de game snel jurk aan, haren fixen want we hadden de dance. Eerst natuurlijk 100 fotos maken, op naar school, want daar was het feest. Weer 100 fotos maken en dan om half 11 dan toch echt eindelijk dansen. De muziek was best wel te doen! Je kon er gewoon op dansen en het was geen rare country muziek ofzo hahaha, tussendoor wel 2 slome liedjes, iedereen schuivelen... Uhhhh ja dat gaat aimée dus eventjes niet doen. Maar ook dat overleefd zonder te schuivelen. Om 12 uur was het alweer afgelopen en ging ik met een paar vrienden ergens eten. Tegn half 2 waren we alweer thuis, maar wat was het leuk! Zoveel nieuwe ervaringen op gedaan in 1 dag, hoe goed ik het ook probeer te omschrijven hoe het was, je moet het mee maken, het was gewoon zo anders allemaal maar ook zo leuk!!

Ik heb hier echt de tijd van me leven en sorry voor dit mega lange blog hahahaha. Ik kan wel wennen aan dit amerikaanse leventje (:

groetjes!!

Reacties

Reacties

Nikki

Super gaaf emm! Alleen de beste vriendinnen die je kan wensen zijn in NEDERLAND ????????
Veel plezier nog ????

Manette

Nu weet ik het zeker, het gaat heel goed met je!
Het enthousiasme spettert van je blog!
Superleuk om te lezen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active